Kako se izognemo izgorelosti?

Pri preprečevanju izgorelosti je ključna skrb zase. Paziti moramo na simptome, ki so opisani v članku Prepoznajte znake, ki vodijo k izgorelosti, jih ozavestiti, se jim izogibati in spremeniti svoja vedenja. Ključno je, da se znate oddaljiti od pretiranega dela, da se znate sprostiti in odpočiti ter se napolniti s svežo telesno in psihično energijo.

1. Digitalni odklop
Stalna delovna pripravljenost preko e-pošte in mobilnega telefona ne omogoča sprostitve in počitka. Pri delu 24 ur na dan vse dni v tednu smo stalno podvrženi stresorjem in napetosti. Če tudi med vikendom takšen odklop ni mogoč, si vzpostavite urnik, kdaj preverite, če ste dobili kakšno novo sporočilo, npr. v soboto pozno popoldan in v nedeljo zvečer. Vmes se delovnim obveznostim izogibajte.

2. Pozornost na telesne signale
Če nas boli glava, je lahko to znak, da smo spili premalo vode. Če nas boli želodec, morda da smo lačni. In če nas boli v vratu, da smo nerodno spali. A vedno temu ni tako. Vse našteto so lahko akumulirani znaki stresa ali tesnobe. Naše telo vseskozi »govori«, a mi ga le redko »poslušamo.«

3. Čas za odmor in počitek
Tako kot si odrejamo čas za delo, si moramo planirati tudi čas za počitek. Planiranje ima dvojni učinek, saj pomaga, da to potem tudi res storimo, hkrati pa v nas vzbudi prijetno željo in pričakovanje. Psihologi priporočajo, da si moramo za vsako uro in pol dela, vzeti 15 minutni odmor. Nič nam ne pomaga, da delamo tako dolgo, dokler preprosto »ne pademo dol«. Zagotovo smo bili pri takšnem delu manj učinkoviti, kot da bi ga ustrezno prekinjali s krajšimi odmori.

4. Pomembost spanca
Kakovosten spanec ima zelo velik vpliv na naše zdravje. Če imate težave s spancem, preverite, kakšna je vaša higiena spanja, kaj lahko izboljšate, morda temperaturo v prostoru, pojačate temo, izklopite vse naprave v prostoru, spat odhajajte ob isti uri, pomagajte si s toplimi napitki, toplo kopeljo ipd.

5. Organiziranost nalog
Veliko stresa in nejevolje izzvira iz tega, da si dneva in delovnih nalog ne znamo najbolje zoorganizirati. Če imamo pri tem težave, si poiščimo pomoč, zagotovo poznamo koga, ki je zelo organiziran in za katerega menimo, da je zaradi tega tudi zelo učinkovit. Naj nam pokaže, kako si organizira dan. Če svoje naloge razdelimo na nujne in manj nujne, na tiste ki so pomembne in manj pomembne, smo že na dobri poti k boljši organiziranosti našega dela.

6. Podpora pomembnih drugih
Če vidite, da vsega dela ne boste zmogli sami, poprosite za pomoč. Ne zavzemite strategije, da ste nepogrešljivi in da najbolje vse postorite sami. Vlagajte v dobre odnose s svojimi domačimi, z družino. Porabite čas za ljudi, ki so vam blizu, za prijatelje, saj vam bodo le-ti ob težjih trenutkih stali ob strani.
Preverite, ali svoj čas in energijo vlagate v pravo delo in prave ljudi oz. v to, kar si želite v življenju.

Morda bi vas zanimalo tudi:
Seznam certificiranih psihoterapevtov
Prepoznajte znake, ki vodijo k izgorelosti
Stres ni izgorelost

Preverite seznam certificiranih psihoterapevtov



Imate za nas kakšno vprašanje ali potrebujete pomoč pri izbiri pravega terapevta zase?

Pokličite nas
041 55 82 82*
Ta stran uporablja piškotke. Več
Strinjam seNe strinjam se