Skrb za duševno zdravje med samoizolacijo

Samoizolacija, ki smo ji priča te dni, nas globoko umika od naših običajnih, osebnih interakcij z drugimi ljudmi. Nekateri se s to novo situacijo lažje soočajo, pri večini pa to povzroča višjo stopnjo tesnobe in pričakovanj, da bodo občutili močno osamljenost. Da bi nam bilo pri tem lažje, je koristno, da se seznanimo z napotki, kako zmanjšamo naš negativni čustveni odziv.

Če vseskozi razmišljamo o tem, kaj moramo sedaj storiti, česa vse ne bomo mogli početi oz. imeti dostopa, nam to lahko ustvarja močan občutek pomanjkanja in nemoči. In seveda tudi anksioznost, morda tudi paniko, ne pozabimo pa tudi na dolgočasje in apatijo. Če to združimo še z negotovostjo in stalnim spremljanjem slabih novic, imamo recept za poslabšanje našega notranjega, psihološkega počutja.

Naša psihološka priprava

Način, kako razmišljamo o naši samoizolaciji, je ključnega pomena. Izrazi, ki jih uporabljamo za opisovanje nastale situacije, postavljajo naš čustveni ton, kako se ob tem počutimo. Če razmišljamo le o tem, česa sedaj ne zmoremo, od česa vse smo odtegnjeni, to v nas ustvarja močnejše občutke pomanjkanja in nemoči.
Če pa se zmoremo osredotočimo na stvari, ki jih še vedno lahko počnemo, in na to, kar še vedno imamo, hkrati pa ustvarimo osnovno strukturo/urnik naših prihodnjih dni, ki vsaj nekoliko spominja na našo staro rutino, lahko močno omilimo občutke tesnobe in depresije in se uspešno prebijemo skozi naslednje dni ali tedne.

Podajamo nekaj priporočil:

Poudarimo pozitivno

Osredotočimo se na to, kar smo sposobni narediti v času samoizolacije. Sedaj smo doma, pospravljajmo, berimo, bodimo fizično aktivni, počivajmo, kuhajmo in se posvetimo otrokom. Izkoristimo čas za aktivnosti, za katere običajno nimamo časa.

Ne pretiravajmo z novicami

Poskrbimo, da bodo naši viri novic verodostojni. Stavimo na zanesljivost in kakovost novic, ne na hitrost. Če bomo stalno povezani z raznimi novicami, nam to vsekakor ne bo koristilo.

Samoizolacija ne bo trajala večno

Ne pozabimo, da se bo trenutna situacija končala.

Organizirajmo svoj dan sebi in bližnjim

Planiranje in organizacija vsakdana je odlična preventiva pred negativnimi občutki in družinskimi prepiri. Čas samoizolacije je prepreden z neznankami in napetostjo, zato nam vnaprejšnja določitev nalog za posamezne družinske člane zelo pomaga. Osredotočenost in namen, kaj je potrebno storiti, nas odmika od stresa in morebitnih izbruhov. Ohranjanje dnevnega ritma pomaga produktivno voditi dan. Obedi približno ob istem času, čas za učenje, čas za igro, na novo vzpostavljena rutina, lahko dela čudeže.

Bodimo družabni virtualno

Ustvarimo si virtualni urnik s prijatelji in sodelavci. Tako za delo kot za prijateljska srečanja. Aktivno bodimo v kontaktu, izmenjujmo si svoje izkušnje, razmišljanja in občutke. Novo situacijo doživljamo prav vsi.

Socialna izolacija ne pomeni čustvene izolacije

Zdaj je čas, da pospešimo telefonske in video klice, da smo v kontaktu z drugimi. Intenzivna prisotnost z najdražjimi, s katerimi ne moremo biti v osebnem stiku, je nujna. Vse zato, da se bomo po končanih izrednih razmerah, lahko zdravi močno objeli.

Fokusirajmo se na osebno rast in psihološko trdnost

Povežimo se s svojimi notranjimi občutki. Zazrimo se vase. Meditirajmo, izvajajmo čuječo prakso, sprostimo se, naš fokus naj bo naša osebna rast.
Če vas kljub temu prežemajo občutki tesnobe, nemoči, stresa, nesoglasja z bližjimi, poiščete strokovnjaka, ki vam pri tem lahko pomaga. Razmislite o pogovoru s certificiranim terapevtom.


Prirejeno po izvirniku Talkspace: How to Protect Your Mental Health During ‘Social Distancing’


Morda bi vas zanimalo tudi:
Anksioznost
Depresija
Partnerska terapija

Preverite seznam certificiranih psihoterapevtov in specializantov

Psihoterapevti vam ob težjem spoprijemanju s trenutno situacijo ponujajo omejeno število brezplačnih svetovanj po telefonu ali videoklicu.

Pokličite nas
041 55 82 82*

Prenesi eRevijo

Za dobro duševno zdravje, št.1

Prenesi
Ta stran uporablja piškotke. Več
Strinjam seNe strinjam se